AŢI
GREŞIT SINOPTICA COANE’ CORNELIUS!
Epistolă-replică la propunerea
ecumenico-futuristă a d-lui Corneliu Leu
„...Putea-voi duce austeritatea persoanei
mele
după pilda Prototipului nostru,măcar până la
drumul arzător al
apostolatului zilnic, cu resemnare
la auzirea vorbelor de ocară şi chiar la primirea de
lovituri şi scuipări pentru învăţătura Evangheliei?...
Căci de o încoronare cu
spini şi de întinsul mâinilor
pe cruce... e prea greu să mai vorbim noi, muritorii
de astăzi!...”
(Episcopul Grigorie Leu-4 Februarie
1925)
„... Sunt un adversar al acestui regim
din România
care a transformat ţara într-o închisoare...
Am dus această activitate
(de rezistenţă) pentru că
regimul comunist este
o cămaşe de forţă pe sufletul
şi fiinţa neamului românesc. Singura sentinţă care
m-ar onora pe mine şi tribunalul ar fi condamnarea
mea la
moarte.”
(Arhiepiscopul Victor
Leu-16 Noiembrie 1954)
Aşa grăiau cu conştiinţa împlinită a
asumării Destinului Neamului nostru dacoromân în funcţie de binecuvântarea sau
vitregia soartei sale istorice, doi dintre marii noştrii Ierarhi martiri,
aparţinători ai Elitei Ortodoxe multimilenare: Episcopul Grigorie Leu şi fiul
său Arhiepiscopul Victor Vasile Leu.
„Ca
animator al lor, ca făclier al lor, spune nepotul Corneliu Leu-Cavalerul tristei figuri futuriste,
despre unchiul său Ierarhul Grigorie Leu, care
au dat tărie şi rezistenţă Bisericii în îndatorirea ei faţă de neam şi au
condus la posibilitatea de reînnodare a celei mai sfinte tradiţii chiar sub
apăsarea vechii orânduiri, aflându-şi slujitorii care au dus destinul românesc
mai departe.” (Corneliu Leu, Cartea Episcopilor Cruciaţi, Ed. Realitatea
2001, Bucureşti, p. 99)
Păi
cum vine asta coane Cornelius?
În Umbrimea
voastră de Futurolog al „futurologiei ecleziastice a ecumenismului”
(ibid. p. 286), confundaţi: „înalta
solidaritate creştină a Consiliului Internaţional Ecumenic pe care omenirea
modernă tocmai pentru asemenea principii evanghelice a simţit nevoia să-l
înfiinţeze,...”(ibid. p. 98), cu ecumenicitatea evanghlică,
hristo-apostolică, naţionalistă a naţiunilor ortodoxe, jertfitoare întru Crucea
Răscumpărării Naţiei şi mărturisitoare a Învierii întru mântuirea Neamului.
Noţiunile de ecumenism şi ecumenicitate nu au grad de
comparaţie, nu se asumă, nu se întâlnesc niciodată. Dimpotrivă ele se izbesc
permanent, puternic şi frontal totodată.
Ecumenismul
este eminamente laic. El aparţine sorgintei lumeşti debusolate şi ţine de ritul inşilor oarecare sau al
indivizilor care vasăzică: umanisto-iluministo-masonico-umanitarist, cum de
altfel şi subscrieţi, în propunerea de
proiect a umbririi voastre
futurologice, în timp ce Ecumenicitatea este numai şi numai de Viţă
dumnezeiască.
Afirmaţi
misiunea martirică a înaintaşilor spirituali ai Seminţiei noastre
arhibinecuvântate, între care se află şi cei doi Lei-Vlădici, dar în acelaşi
timp negaţi valorile supreme tradiţionale, care se întrepătrund cu Fiinţa
Naţiei, respectiv a Bisericii Ortodoxe strămoşeşti, deci cu Harul Fiinţei
dumnezeirii.
Se pare că această ambiguitate, această
păşire anapoda cu mintea încâlcită ţine de gena ecumenist-futuristă, nu?
Îmi amintiţi de o anecdotă despre
Oltenia-ţara Valahilor puri, care fiind solicitaţi să adere la Comunitatea Europeană
au trimis următorul SMS cifrat: C. O. I., adică: comunitatea se opune intrării sau altfel spus: participă, dar nu intră...
O pâclă groasă vi s-a aşezat pe retina
inimii, coane’ Cornelius!
Relataţi că: „... – prin crimă
păgână, cârja episcopală trece de la o generaţie la alta: Anul 1949, anul
hirotonisirii în arhiereu a lui Vasile - Victor Leu, este şi anul în care ura
atee se răzbună în ţară anihilând şi scaunul episcopal al Huşilor şi pe înaltul
slujitor care stă în el şi distrugând apoi întreaga eparhie spre a nu mai putea
rămâne nici o urmă, ca în vremurile când barbarii arau pe locurile arselor
cetăţi. Opunându-se cu vehemenţă Regulamentului de funcţionare impus de
comunişti prin acel „Decret privind aprobarea statutului pentru organizarea
şi funcţionarea Bisericii Ortodoxe Române din 23 Februarie 1949” care, printre alte dureroase îngrădiri ateiste prevedea scoaterea la pensie a
preoţilor, de peste 55 de ani, adică pregătirea terenului de a se aduce la sate
propăvăduitori tineri formaţi pentru colectivizare, se încearcă şi se reuşeşte
în mod criminal anihilarea lui ca lider de opoziţie în Sfântul Sinod şi în
întreaga lume bisericească.” (IPS Nestor Vornicescu – „programe simultane pentru
înfiinţarea Patriarhatului de la Bucureşti – în „Mitropolia Olteniei” XXVII –
1975, p. 821-851)
După promulgarea Decretului în 23 Februarie
1949, Ierarhul Grigorie Leu a trimis ultimul protest pe 24 Februarie, iar pe
25, a doua zi a fost invitat la Guvern pentru a se discuta chestiunea
memoriilor sale, prilej cu care a fost otrăvit.
Pentru a se linişti eventualele demersuri
ale familiei privind odioasa crimă asupra Arhiereului, autorităţile vremii,
spune nepoţelul: „au fost arestaţi sub
diverse pretexte sau chiar fapte incriminabile pe atunci, atât tatăl meu cât şi
unchii mei, bătuţi bine şi trimişi în lagăre în aşa fel încât preocuparea de a
se salva pe ei înşişi să nu le mai de-a vreme pentru demersuri întru aflarea
adevărului morţii Episcopului.
Tatăl meu, Ion C. Leu, avocat din Medgidia,
cu dosarul aflat astăzi în Arhiva de Fond Penal cu nr. 454, a fost condamnat la
cinci ani detenţie administrativă – neexistând probe pentru o condamnare penală
şi fiind deţinut doi ani în lagărele Peninsula şi Capul Midia. Această metodă a
condamnării administrative fiind culmea abuzului totalitar fără nici o legătură
cu justiţia întrucât securiştii care te anchetau îţi hotărau şi pedeapsa fără a
mai cere avizul cuiva...”
(ibid. p. 105-106)
Coane’ Cornelius, aşa mai vii de acasă, dar
din nefericire după ce o dărâmi cu totul în futurismul modern asumat al
ecumenismului...
Păi, tocmai toate aceste meschine
întrepătrunderi: „ura atee”, „îngrădirea ateistă”, „modul criminal al
anihilării”, „bătaia bine primită în lagăre”, „detenţiile administrative fără
probe”, „pedepsele fără aviz”, sunt protopărinţii
mişcării ecumenice mondialiste, Coane’ Cornelius!
Spre deosebire de populaţia ţării cu drept de vot, de vociferare, de sărăcie,
somnambulism, răbdare... şi poporul Neamului cu responsabilitatea menirii, a
misiunii, a onoarei şi a mesianismului
său, drept măritorii creştini ai tuturor vremurilor trăiesc nobleţea Naţiei lor
preaalese cu conştiinţa unei înalte chemări şi vocaţii dumnezeieşti.
În cadrul structurii sale naţionale a
boieriei voievodale valahe, a datului său
divin, stă reazem tocmai caracterul indiscutabil al convingerii hristice
privind menirea alegerii noastre între celelalte naţii, care trebuie să
valorifice deplin omenia, suferinţa, jertfa, moralitatea şi dragostea sa
creştină.
Sufletul dacoromân a dezvăluit şi dezvăluie
permanent dimensiunea sa spirituală în drumul lui spre Calea întru Hristos, în
drumul lui spre Viaţa veşnică, în drumul lui spre Adevărul adevărat, în drumul
lui spre Dreptatea ce trebuie să vină, în drumul lui spre Frumosul dumnezeiesc
care este mântuirea Neamului nostru.
Trăirea Ortodoxiei dacoromâne în
plenitudinea ei divină, a suferinţei demnităţii heraldice, a nobleţei curajului
jertfelnic, a boieriei hristice, cum inspirat spunea părintele evreu Nicolae
Steinhardt, cum că; două lucruri m-au
fascinat pe lume: Boieria lui Hristos şi Boieria poporului român,”confirmă
revoluţia spirituală ce se concretizează în asumarea Mărturisirii evanghelice,
confirmă sufletul dacoromân ce pulsează în undele şi vibraţiile prefacerii sale
lăuntrice de Neam, dar şi înspre celelalte naţii privind perspectivele lor istorice.
Mişcarea evanghelică dacoromână de asumare,
de trăire şi mărturisire a Ortodoxiei în întreaga sa plenitudine, poate crea o mişcare politică structurată religios,
de fapt a creat prin naţionalismul ei
creştin, acest unic fenomen de
manifestare teologică în istoria Europei moderne şi a lumii în general.
Acesta este sensul hristic al istoriei în
mersul ei evanghelic, transcendent, pe firul către Dumnezeu, iar nu banalitatea
psihologică a bolboroselii imanente supra-eretico religioase a mişcării
ecumenice, spre fusul oral a masoneriei.
Nu un besmeticism formal, infirm,
bolnăvicios, turmentat, cvasi-religios, ci un misticism ascetic, ales,
spiritual, asumat ca împlinire şi desăvârşit al chemării transcendente.
Legionarismul ortodox sau mistica
naţionalismului nostru creştin şi-a asumat vocaţional propăvăduirea
spiritualităţii evanghelice şi convertirea Neamului la sfera ecumenicităţii, Prolog pentru toate naţiunile creştine
şi celelalte, ca unitate întru
diversitate, ca entitate întru celelalte entităţi, ca naţiune întru
celelalte naţiuni, ca trăire a sensului nostru străbun, a sensului cel mai pur
al Tradiţiei dumnezeieşti, nu bazaconii ale neo-sofismului ocult, cum
remarcabil sublinia Israel Shahak: „Societatea
iudaismului clasic (ca şi cea modernă) este în totală opoziţie cu societatea
neevreiască înconjurătoare, cu excepţia regelui (suveranului) sau a nobililor(politicienilor)
care ajung la conducerea statului.” (Histoire juive-Religion juive. Le
poids de trois millenaires. Traducere în lb. română, Domnica Ciucă, Ed.
Samizdat, cu o prefaţă de Edward W. Said şi o introducere de Gore Vidal.)
În cadrul manifestării şi împlinirii
ecumenicităţii ortodoxe dacoromâne, a mesianismului naţionalismului nostru
creştin se deschid perspectivele istorice către toate naţiunile şi nu sub
uniformizarea de tăvălug a colectivizării universale, a zvârcolirii popoarelor
într-o mistică atee, promovată de super-erezia mişcării ecumenice, care doreşte
mai mult ca nimeni şi ca niciodată în
istorie castrarea neamurilor.
Caracterul Naţiunii noastre dacoromâne este
dăltuit de Mâna lui Dumnezeu în Stânca Carpatină a Gliei protodace, spre sau
întru teologia ortodoxă a trăirii creştine drept-măritoare a omeniei noastre
preabinecuvântate, iar nu spre ideologia ciungă a politicianismului bâlbâit,
epileptic, şontâc şi chior.
Ecumenicitatea mesianismului nostru
naţionalist este de fapt starea de conştiinţă ortodoxă a Neamului, este
mărturisirea de credinţă zalmoxiană şi creştină a Naţiunii nostre dintru
începutul naşterii ei din Sânul lui Dumnezeu, este o realitate vie, hristică,
care stă de veghe, călăuzindu-ne pe drumul de lumină al mântuirii, al Învierii,
iar nu răspântiile bezmetice ale mişcării ecumenice ce mărşeluieşte omenirea
spre mlaştina disperării unde colcăie spasmele haosului nihilist.
A nu se confunda şi a nu ne confunda coane’
Cornelius!
Sinoptica ecumenicităţii mesianismului
evanghelic permite radiografia Ortodoxiei în sensul ei creştin,
naţionalist-universal, în timp ce mişcarea ecumenică, chiar dacă conceptual e
mânjită cultural sau socio-rural, tot o sindrofie de balamuc se numeşte.
Tot spiritul Ecumenicităţii mesianice al Evangheliei creştine mai spune că Fiii
Aleşi ai Străbunilor aparţin Cerului şi Naţiunii noastre ortodoxe şi nicidecum
unor rubedenii de sânge, ce râvnesc monopolul unui capital tânjit şi inserat
poftelor cele mari.
Nu poţi să pui monopol pe Sfinţii Neamului,
aşa cum fac „Ierarhii-Iluminaţi”, care le mulg Sfintele Moaşte, spre
ecleziasticul lor folos.
La fel cum nu poţi privatiza Limba,
Credinţa, Glia ori Naţiunea. Ele sunt sub oblăduire veşnic divină. Omul care e
Român are privilegiul dumnezeiesc de ale sluji numai cu sfinţenie.
Faptul că sunt revoltat împotriva „Ierarhiei”
ortodoxe îşi are temeiul în obedienţa şi încuscrirea ei politicianistă: tovărăşiile lor au devenit Servitori ai Ocultei, Guvernatori ai Bisericii de Stat, Baroni ai propriilor Eparhii, Monseniori ai infatuării generale.
Ei, arhiericuţii
nu-L mai slujesc de mult pe Bunul Dumnezeu, ci doar pe Viţelul de aur - Idolul
lumesc al bogăţiei „binecuvântate.”
Contestând şi condamnând atât de mult
infailibilitatea papală, ierarhii ortodocşi au devenit la rându-le infailibili
catolici.
Prin atitudinea lor atât de făţarnică şi sfidarea
fariseică, prin arhiîmbogăţirea materială, prin luxul ultrabizantin, prin
impunerea logodnei Ortodoxiei cu celelalte confesiuni-erezii, prin încălcarea
Canoanelor Apostolice şi Ecumenice şi uniformizarea lor cu sclerozele
eretico-schismatice, prin mariajul scientist al teologiei cu ştiinţele oculte
din cadrul instituţiilor clericale, nemaivorbind de Instituţiile laice, propriu-zis
atee, din cadrul unei Naţiuni eminamente creştine, Ierarhii – Cavaleri ai Masoneriei sunt adversarii Bisericii
Ortodoxe a Domnului nostru Iisus Hristos, sunt antinaţionali şi asupritorii cei
mai feroci ai Poporului ortodox, care este Stâlpul şi Temelia dreptei credinţe,
Catapeteasma şi Altarul jertfei Sfinte a Bisericii noastre străbune.
Francmasoneria, Naşa de „botez” a ecumenismului a creat noţiunea de stat laic,
pentru a-şi atribui asupra credincioşilor Bisericii, drepturile normelor ei,
astfel încât creştinii devin de drept cetăţeni ecumenici ai Statului. Transformarea
credinciosului în cetăţean „s-a născut în
Franţa între 1789-1791, chiar dacă a fost nevoie să curgă două veacuri peste el
pentru a atinge vârsta maturităţii. Invenţia individului modern a fost o creaţie
de o infatuare nemăsurată – liber-cugetătorii, radicalii şi voltarienii erau
bucuroşi să se unească împotriva Bisericii Catolice, rămânând în acelaşi timp
neîncrezători în popor.” (Jean Daniel, citat de Nathan Gardels în lucrarea
„Schimbarea ordinii globale”, Ed. Antet,
p. 24)
În
perioada clasică acţiunile
anticreştine fiind eretice şi schismatice erau uşor de observat şi la fel de
uşor de combătut. Sub flamura modernă a Masoneriei însă, duşmanii Bisericii,
ereticii sau travestit şi camuflat sub masca politicianismului.
Prin intermediul instituţiilor statului,
Masoneria deţine astfel controlul asupra poporului drept credincios. După
această primă fază a victoriei, a urmat lupta privind aservirea Ierarhiei
bisericeşti, infiltrarea ei sub oblăduirea ocultă pentru a decima din interior
Biserica lui Hristos, prin contrafacerea
învăţăturii de credinţă şi prin concesiile pe care ierarhia trebuia să le
acorde eterodocşilor şi puterii seculare. (Bruno Wurtz, New Age, Ed. de
Vest, Timişoara, 1992, p. 88-114)
Nu pot să vă spun „Nene”, fiindcă la Olteni formula de adresare înseamnă:
<> şi asta chiar ar strica politeţea.
Dealtfel, faimosul termen „ Nene” , întâlnit pe arie destul de largă
la noi dacoromânii a fost folosit şi de marele Filosof creştin Ioan Petru
Culianu ca admiraţie pentru Mentorul său spiritual Mircea Eliade, care i-a
cerut discipolului să-l depăşească, rugăminte care s-a îndeplinit.
Formula de adresare folosită de mine nu
poate fi: „Nene Cornelius” (vă spun Cornelius
fiindcă altfel, spunându-vă coane’ Corneliu,
a-şi adumbri umbra sfântă a altui Corneliu ), deoarece dimensiunea ei
spirituală ar fi prea mare şi covârşitoare pentru blazonul vostru futurist.
Iar „Coane”, vine în urma informaţiei pe
care mi-aţi dat-o despre spiţa boierească de care aparţineţi, atunci când ne-am
întâlnit şi am constatat că încercaţi să vă mânjiţi de aura Limbii noastre
sfinte dacoromâne...
Ce-i drept nu a mai rămas prea mult altoi de
la boieria cea veche până astăzi...
Dacă cea mai pocită creaţie dintre toate
cele strâmbe câte au fost este ecumenismul, atunci adepţii ei, desigur sunt
cele mai reuşite exemplare de pocitanii.
Să
luăm însă aminte la câteva mărturisiri ale Cuvântului din rândul înaintaşilor
noştri dumnezeieşti!
Glasul de aur al Hristosului Evangheliei, al
Apostolilor, al Sfinţilor Părinţi, al Teologilor, al Ierarhilor, al Cuvioşilor
şi al Mărturisitorilor jertfitori grăieşte de-a pururi:
Nu
este loc de pogorământ în cele ale credinţei!
Cel
mai mare Apostol al lumii, Pavel,
mărturiseşte întru veşnicie:
Este un Domn, o Credinţă, un Botez! (Efeseni 4,5)
„Credinţa, spunea Sfântul Maxim Mărturisitorul, este
temelia nădejdii şi a dragostei... Căci credinţa face neîndoielnic însuşi
adevărul..., iar a tăinui cuvântul Adevărului înseamnă a te lepăda de el.”
(500 de capete, P. G., 1189A)
Nu după raţiunea fiecăruia se tâlcuieşte
Adevărul revelat al Tradiţiei, al Scripturii, al Bisericii, ci după harul
Duhului Sfânt conferit:
Iubiţilor, nu daţi crezare oricărui duh, ci
cercaţi duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulţi prooroci mincinoşi au
ieşit în lume. (1Ioan 4,1)
Patriarhul Constantinopolului Ioan cel cu Gura de Aur subliniază fără echivoc:
Duşmanii lui Hristos sunt nu numai ereticii,
ci şi cei aflaţi în comuniune cu ei.
Sfântul Fotie
cel Mare, patriarhul Constantinopolului (sec.X) în Epistola I către papa
Nicolae spune desluşit:
Cea mai bună comuniune este comuniunea în
credinţă şi în dragostea cea adevărată... Nu există nimic mai minunat decât
Adevărul!
Sfântul Cuvios Mucenic
Cosma Etolianul (+1779),
care a studiat 50 de ani creştinismul şi ateismul conchide:
Evreul îmi spune că Hristosul meu e un copil
din flori şi Preasfânta Fecioară a mea e o desfrânată, iar Sfânta Evanghelie
îmi spune că acest lucru e de la diavol. Mai am acum ochi să mă uit la evreu?
Dacă un om mă ocărăşte, îmi omoară mama, fraţii, copiii, după care îmi scoate
ochii, ca şi creştin am datoria să-l iert. Dar să-L ocărască pe Hristosul meu
şi pe Preacurata Fecioara a mea! Eu nu vreau să-i mai văd, dar domniile voastre
cum vă rabdă inima şi mai faceţi afaceri şi tocmeli cu evreii?
De ce v-am spus acestea, creştinii mei? Nu
ca să-i omorâţi pe evrei şi să-i prigoniţi, nu, ci ca să-i plângeţi că L-au
lăsat pe Dumnezeu şi s-au dus cu diavolul. (Stupul Ortodox, 1999)
Sfântul
Nicodim Aghiorâtul (+1809) este neîndurător în privinţa eresurilor,
indiferent de natura lor şi de rangul celor care le poartă:
Se cuvine să ne îngrădim pe noi înşine şi să
ne separăm de episcopii care, în chip vădit, stăruie în greşeală privitor la
cele ce ţin de dreapta credinţă şi de adevăr.
„Sub blestematul ecumenism, remarcă Arhimandritul Epifanie Theodoropulos, nu se ascunde în mod simplu o
erezie. Se ascunde însăşi lepădarea caracterului relevat al Credinţei creştine.
În privinţa aceasta ecumenismul este mai rău decât orice erezie.” (Cele
două extreme Ecumenismul şi Stilismul. Ed. Evanghelismos, Bucureşti, 2006, p.
39)
Toate discuţiile, bălmăjelile şi
vociferările ecumenice inter-religioase şi inter-confesionale, care au ţel
suprem: marginalizarea dreptei credinţe şi promovarea sincretismului, ca „unitate”
dogmatică au loc sub rânjetul sarcastic al Masoneriei:
„Mişcarea
ecumenică reuneşte delegaţi ai diferitelor confesiuni şi religii pentru promovarea în comun a unor obiective
politice şi sociale, prin Biserici. Iată denumirea unei astfel de asociaţii
ecumenice: „ Asociaţia
internaţională pentru promovarea păcii între naţiuni prin Biserici.” (Ieromonah
Agapit Popovici, Ecumenismul Încotro? O nouă viziune ortodoxă asupra
ecumenismului sincretist. 2003, p. 59)
La fel este cazul ne-omologului nostru conu’
Cornelius, cu cea mai caldă propunere futuristă: Le Mouvement Oecumenique Laic – propose un concept contemporain pour
debats, etudes, actions civiques et attitudes gouvernementales.
Coane’ Cornelius aţi omis voit să aduceţi la
cunoştinţă efectele şi consecinţele ortodocşilor care se împlică la un astfel
sau oricare demers ecumenic:
-cenzurarea,
în secret, a cărţilor de cult;
-cenzurarea literaturii teologice prin
eliminarea scrierilor care demască erezia ecumenistă;
-punerea în circulaţie de literatură teologică
pro-ecumenistă;
-interdicţia pusă preoţilor şi călugărilor
de a publica lucrări cu caracter antiecumenic;
-încercarea de a controla tipărirea de carte
religioasă cu scopul de a evita publicarea de cărţi ortodoxe defavorabile
orientării ecumeniste;
-minimalizarea sau eliminarea studiilor de
apologetică şi îndrumări misionare şi înlocuirea lor cu studii de promovare a
ecumenismului;
-politizarea cursurilor de îndrumare
preoţească;
-intimidarea şi ameninţarea cu demiterea şi
caterisirea preoţilor antiecumenişti;
-intimidarea şi ameninţarea cu excluderea
din monahism a monahilor antiecumenişti;
-influenţarea unor ierarhi, iar prin ei
influenţarea deciziilor din Bisericile locale;
-influenţarea preoţilor prin ierarhi;
-influenţarea profesorilor de teologie şi
prin ei a învăţământului teologic;
-efectuarea de studii teologice în
universităţi şi instituţii catolice şi protestante;
-organizarea de aşa-zise rugăciuni comune,
cu încălcarea flagrantă a prevederilor sfintelor canoane;
-modificări în cult în numele deschiderii
către dialog;
-relativizarea învăţăturii de credinţă;
-politizarea structurilor administrative ale
Bisericii;
-crearea de breşe în sinoadele locale între
ierarhii ecumenişti şi cei neecumenişti (numai e cazul fiindcă
toţi sunt la fel..., n. a.);
-imixtiunile
politicului în treburile interne ale Bisericii;
-crearea de breşe în învăţământul teologic
prin abaterea de la tradiţia ortodoxă în favoarea învăţăturilor eterodoxe;
-încurajarea sincretismului religios;
-minimalizarea principiilor moralei creştine
în numele drepturilor omului, etc.
(ibid. p. 103-106)
Cel mai mare teolog şi duhovnic al nostru, Părintele Dumitru Stăniloae, unul din
titanii Ortodoxiei universale, afirma că:
Ecumenismul este produsul masoneriei; iarăşi
vor să relativizeze credinţa adevărată. Ecumenismul este panerezia timpului
nostru. Biserica Romano-Catolică şi Biserica Ortodoxă nu sunt două surori. Nu
există decât un singur Cap al Bisericii, Iisus Hristos. Nu poate exista decât
un singur trup, adică o singură Biserică. Deci noţiunea de Biserici surori este
improprie.(Ortodoxia
şi internaţionalismul religios, în revista Schimbarea
la faţă, nr. 2 / Noiembrie 1997, p. 8)
Canonul
64 al Sfinţilor Apostoli, grăieşte astfel:
Dacă vreun cleric sau laic intră în sinagoga
iudeilor sau a ereticilor ca să se roage, să se caterisească şi să se
afurisească.
Aşişderea zice şi Canonul 15 al Sinodului IX din Constantinopol la 861: Cei ce propăvăduiesc public eresul sau îl învaţă în Biserici, să fie
îndepărtaţi din comuniunea cu credincioşii şi afurisiţi, ca unii ce fac schismă
şi sfărâmă unitatea Bisericii.
Sinodul Bisericii Albe
Ruse (din afara Rusiei)
a aruncat anatema asupra ecumenismului: Anatema celor ce atacă Biserica lui Hristos
învăţând că Biserica Sa este împărţită în aşa-zise „ramificaţii” ce se
deosebesc în doctrină şi în felul de viaţă, sau că Biserica nu este vizibil, ci
va fi formată în viitor când toate „ramificaţiile”- sectele, denominaţiunile şi
chiar religiile-vor fi unite într-un singur trup, şi care nu deosebesc preoţia
şi Tainele Bisericii.
Privit atent prin oglinda Bisericii Ortodoxe
cea adevărată a lui Hristos se poate vedea clar năzuinţele şi realităţile
ecumenismului, în rădăcina şi esenţa sa, binevoitor rătăcită.
Toate lumile şi esenţele, totul şi toate
câte sunt există doar prin şi întru Domnul nostru Iisus Hristos, Dumnezeu-Omul
istoric-Biserica Veşnic-Biruitoare. De aceea tot ce este în afara Bisericii
Ortodoxe Luptătoare de pe pământ este erezie sau pan-erezie, cum este tartorul
cel mare, ecumenismul:
„Ecumenismul, spune Sfântul Iustin Popovici, e numele
de obşte pentru creştinismele mincinoase, pentru bisericile mincinoase ale
Europei Apusene. În el se află cu inima lor toate umenismele europene, cu
papismul în frunte; iar toate aceste creştinisme mincinoase, toate aceste
biserici mincinoase, nu sunt nimic alceva decât erezie peste erezie. Numele lor evanghelic de obşte este acela de
<>(pan-erezie). De ce? Fiindcă, de-a lungul istoriei,
feluritele erezii tăgăduiau sau sluţeau anume însuşiri ale Dumnezeu-Omului,
Domnului Hristos, în timp ce ereziile acestea europene îndepărtează pe
Dumnezeu-Omul în întregime şi pun în locul Lui pe omul european. În această
privinţă nu e nici o deosebire esenţială între papism, protestantism, ecumenism
şi celelalte secte, al căror nume este <>... Conform
gândirii unitare a Părinţilor şi a Sinoadelor, Biserica este nu numai una, ci
şi unica, pentru că ea este trupul Unuia şi Unicului Hristos. Unde nu este
Dumnezeul-Om, acolo nu există Biserică, iar unde nu există Biserică, acolo nici
Euharistia nu există. În afara acestei identităţi, adică a Bisericii şi a
Euharistiei, se află erezia, falsa biserică şi antibiserica.” (Sfântul
Iustin Popovici, Biserica Ortodoxă şi Ecumenismul, Mănăstirea Sfinţii
Arhangheli-Petru Vodă-Neamţ, 2002, p. 118)
„Mişcarea ecumenică de astăzi, spun Arhimandriţii Serafim Alexiev şi Serghie Jazadjiev, imprimă
noţiunii de <> cu totul alt conţinut, necunoscut
epocilor vechi. Spre deosebire de noţiunea patristică a „Bisericii universale”
(în sens calitativ) – de Biserică ce susţine adevărul, de Biserică Ortodoxă,
care nu admite nici un amestec de eres, „mişcarea ecumenică” (în sens
cantitativ) înseamnă o mişcare ce
reuneşte comunităţile religioase numite „biserici” şi adunate din toate
confesiunile creştine posibile, în care adevărul este vecin cu nedreptatea.
Pornind de la o astfel de viziune asupra
noţiunii de „universal”, dr. Filip Potter, fost secretar general al C.E.B.,
extinde noţiunea de „ecumenicitate”, afirmând că ea înseamnă nu numai
apropierea şi contactul „bisericilor”, ci presupune o „totalitate a pământului
populat.” Prin urmare – spune el – mişcarea ecumenică se manifestă pretutindeni
acolo unde creştinii şi alţi oameni (!) caută într-un fel sau altul să lucreze
pentru unitatea omenirii.”
(Ortodoxia şi Ecumenismul, Ed. Docuprint Babel, Bacău, p. 16)
Din cele de mai sus rezultă că mişcarea
ecumenică nu şi-a propus şi nici n-a gândit vreodată revenirea
rătăciţilor la unitatea Bisericii Ortodoxe, ci doar o anumită programare a
omenirii spre unificare.
Observând cu profundă îngrijorare mişcarea
ecumenică, care doreşte
substituirea unităţii Creaţiei lui Dumnezeu cu o uniformizarea a făpturilor, Sfântul Serafim Rose, avertizează: „Această
unitatea lumească – apare sub mai multe aspecte: statul universal, ecumenismul,
<>, etc. – toate fiind
progeniturile „universalismului” iluminist. ” (Nihilismul – O Filosofie
Luciferică. Trad. Tatiana Petrache. Ed. Egumeniţa, Galaţi, 2004, p. 29)
Urmărind firul iluminismului trebuie să
constatăm deopotrivă erorile şi consecinţele acestei gândiri bolnăvicioase
asupra omenirii şi trebuie la fel de radical înlăturate, pentru a se putea face
loc atitudinii creative şi afirmative a omului creştin în relaţiile sale cu
lumea şi cu Dumnezeu, printr-o revoluţie mistică, spiritual-ortodoxă.
Criza omenirii, care-şi are totdeauna
izvorul în criza spirituală se re-înnoieşte de la o epocă la alta, de la o
generaţie la alta, de la o guvernare la alta, de la o ţară la alta, de la un
continent la altul este programată şi provocată tocmai de cei din afara
Bisericii lui Hristos, care luptă împotriva demnităţii ei dumnezeieşti şi vin
apoi cu alternativa ecumenismului futurist ca rezolvare.
Numai că, mişcarea ecumenică dezonorează şi
degenerează spiritul.
Nenorocirea este infinit mai mare atunci
când criza spirituală se cuibăreşte în sânul Ierarhiei masono-eclesiastice a
Bisericii
„Adevărata revoluţie, spune marele nostru filosof creştin Ernest Bernea, începe cu ordinea spirituală, cu
promovarea tuturor valorilor creatoare, cu restabilirea demnităţii umane. Ori,
acest lucru nu este posibil fără dragoste, fără eroismul purităţii, fără
luciditatea marilor cuceriri ale spiritului. Numai prin acestea omul îşi
găseşte rezolvarea problemelor economice şi social-politice.
Rezolvarea crizei istorice, prin care atât
de tragic trece omenirea, vine odată cu reabilitarea omului şi lupta pentru
spirit.” (Criza
Lumii Moderne. Ed. Predania, Suceava, 2011, p. 62)
În golul lăsat de plinătatea mediocrităţii
sale, insul modern, autonom, ecumenic a instaurat Supermenul subumanist, ignorând esenţialul absolut: mântuirea
omului, care nu poate avea loc în afara lui Iisus Hristos – plinătatea
mântuirii, tuturor celor ce trăiesc în El, ca ecumenicitate divină.
„Ecumenismul lumesc şi potrivnic lui
Dumnezeu nu doreşte şi nu recunoaşte misiunea dumnezeiască, duhovnicească şi
ecumenică a Bisericii Lui Hristos. El războieşte cu furie creştinismul ortodox
ecumenic, precum şi apostolia mântuitoare şi ecumenică a Bisericii. Şi face
aceasta prin silnicie, viclenie, minciună, ipocrizie, politică şi crime. Se
luptă, adică, împotriva Capului Bisericii noastre Hristos.” (Arhim.
Haralambie D. Vasilopoulos, Ecumenismul Fără Mască, p. 22)
Fraţilor, spunea Părintele Ilie Cleopa,
unirea Bisericii nu este lucru omenesc, ci dumnezeuesc... Asta e lucrarea
Duhului Sfânt în Ortodoxie... Aţi văzut la primii Voievozi creştini ai
românilor, de când sunt cele trei ţări române, Moldova, Muntenia şi Ardealul,
toţi au fost ortodocşi... Ştefan cel Mare nu a fost baptist! Mircea cel Bătrân
nu a fost evanghelist sau adventist! Alexandru cel Bun nu a fost martorul lui
Iehova; nebunii ăştia au venit acum. (Ortodoxia şi internaţionalismul
religios, Ed. Scara, 1999)
Sfântul
Ardealului Arsenie Boca, conglăsuieşte deopotrivă cu toţi Sfinţii Părinţi
ai Biseicii Ortodoxe a lui Hristos:
Ecumenismul? erezia tuturor ereziilor.
Căderea Bisericii prin slujitorii ei. Cozile de topor ale apusului. Numai
putregaiul cade din Biserica ortodoxă, fie ei: arhierei, preoţi de mir,
călugări sau mireni. Înapoi la Sfânta Tradiţie, la Dogmele şi Canoanele
Sfinţilor Părinţi ale celor şapte Soboare Ecumenice, altfel la iad cu arhierei
cu tot. Ferească Dumnezeu! (Talanţii Împărăţiei..., p. 197)
Doar
Naţionalismul creştin-ortodox reclamă statutul ontologic şi dimensiunea mistică
a entităţii spiritual-ecumenice, respectiv a Naţiunii alese ca chemare mesianică:
Biserica Ortodoxă, spune Arhim. Gheorghios Kapsanis, este ecumenică, dar nu ecumenistă. Ea rămâne ecumenică atâta vreme cât
nu cade în ispita ecumenismului. (Ortodoxia şi internaţionalismul
religios. Ed. Scara, 1999)
Preacucernicul Părinte Mărturisitor Gheorghe Calciu, trage semnalul de
alarmă împotriva celei mai mari erezii din istorie:
Înţelegerea ecumenică de unire şi armonie a
lumii este de fapt o formă a mişcărilor internaţionaliste pe plan religios, în
care se încearcă desfiinţarea naţiunilor, instituirea unor guverne mondiale, pe
care nimeni nu le-a uns şi care urmăresc doar gloria lor, buna lor viaţă şi
satisfacea dorinţei de a conduce popoarele. Ecumenismul acesta este în sine o
acţiune diabolică şi sunt de acord cu unii teologi greci care spun că
ecumenismul este cea mai mare erezie a secolului nostru... Am sperat că România
va fi următoarea ţară care va ieşi din ecumenism. („Ziua” de Bucureşti,
5 Dec. 1998, p. 8)
Întruparea
ecumenismului în acest veac arată perfidia de negrăit a celei mai mari
ispite ierarhico-clericale de a face din supuşii şi cucernicii lor credincioşi,
sărmane marionete, exodul spre sectele atât de promiţătoare în iluzii, ori
simplii figuranţi ai Ortodoxiei.
Toţi Sfinţii Părinţi, spune monahul
Canon Românul, strigă într-un glas: de la Răstignire Biserica s-a făcut jertfitoare,
de la Înviere Biserica este biruitoare şi de la Cincizecime Biserica este
desăvârşit mântuitoare. Numai Biserica Ortodoxă reuneşte toate aceste harisme,
căci numai ea este Biserica cea Una, Sfântă, Sobornicească şi Apostolească, de
la Întemeietorul şi Capul ei – Iisus Hristos. Numai Biserica Ortodoxă a biruit
veacurile neatinsă, nepătată şi neîntinată, numai Biserica Ortodoxă a dăruit
lumii sfinţi, sfinţenie şi sfinte moaşte, numai Biserica Ortodoxă va fi singura
ce va purta război împotriva „bisericilor” ce vor încerca să o uzurpe...
Înainte de a face orice judecată în cele ale
credinţei, se cuvine a nu trece cu vederea peste cuvintele celor care mai
înainte de noi au ştiut să poarte „lupta cea bună” şi să biruiască până la
capăt. Sfinţii Prooroci, Evanghelişti, Apostoli, Mărturisitori şi Cuvioşi din
toate timpurile şi din toate locurile sunt într-un cuget când grăiesc despre
Ortodoxie şi despre apărarea ei. Este cugetul Bisericii strămoşeşti celei peste
veacuri vie şi nemuritoare, luminoasă şi înfloritoare, este hrana din care s-au
alăptat toţi cei care au vieţuit într-ânsa, sunt cuvintele aceluiaşi izvor. (WWW.MIREM.
8K. Com)
Faţă
de cele menţionate în această Epistolă antiecumenistă, antifuturistă,
antiizmenită se impune o concluzie firească, rapidă, radicală şi totodată foarte
necesară, moral şi spiritual:
Toate aceste „isme-izmenite” de: iudaism,
fariseism, talmudism, rabinism, saduchism, totalitarism, scolasticism, islamism, papism, protestantism, umanism, renascentism, darwinism, iluminism, marxism, iacobinism, ateism, girondinism, socialism, leninism, stalinism, comunism, liberalism, anarhism, neoprotestantism, internaţionalism,
nihilism, maximalism, umanitarism, scientism, ecumenism, futurism, globalism, mondialism, etc., toate pleacă din
iudaismul-talmudist şi deci nu numai că ele sunt străine de trupul Ţării,
de fiinţa Neamului ortodox, respectiv a Bisericii creştine, dar ele sunt atât
pentru Naţiunile ortodoxe, cât şi chiar pentru celelalte, care le acceptă, sau
în sânul cărora s-au creat, tentaculele
Ciumei spiritual-universale.
Cu
alte cuvinte, aceste Ciuperci otrăvitoare, aceste gândirisme, sifilisme, diabolisme, ocultisme şi raţionalisme,
toate aceste cancerigenisme, sunt: antiumane, antinaţionale, antiuniversale, anticanonice, anticreştine, anticreaţie,
antidumnezeieşti.
Aşadar, Coane’ Cornelius, Dacoromânia nu
este orfană ca să-şi facă cuib în Sânul ei, mişcarea
ecumenistă. E destul loc în burţile nesăţioase ale ierarhiei masonice,
politico-eclesiastice.
Amin şi Slavă pururea lui Dumnezeu!
+ Sf.
Mc. Caliopie, Sf. Ierarh Gheorghe Mărturisitorul, ep. Mitilenei.
Dacoromânia – Neamţ – Brusturi, 7 Aprilie
2014.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu